ONS VERHAAL
Gevestigd in het hart van de middeleeuwse stad Leeuwarden, stond een monumentaal pakhuis dat de kaasfabriek Twin Brand huisvestte. Hier werkte een team van toegewijde individuen, geleid door Teun de Wind en Chiel Kooistra, onvermoeibaar om kaasliefhebbers over de hele wereld te voorzien van hoogwaardige kazen die de perfecte textuur, consistente smaak en opvallende uiterlijk hadden.
KWALITEIT EN ZORG
Om de best mogelijke kwaliteit te garanderen, werden de kaaswielen regelmatig omgedraaid op houten planken en op natuurlijke wijze gerijpt. Maar wat Twin Brand echt onderscheidde, was het belang dat ze hechtten aan het opbouwen van persoonlijke relaties met hun klanten.
Het verhaal van het bedrijf begon in het begin van de twintigste eeuw, een tijd waarin de kaasproductie verschoof van boerderijproductie naar productie in kleine kaasfabrieken. Nederlandse kazen, met hun lange houdbaarheid, bleken uitermate geschikt voor export. Het was in deze tijd dat Jan Veldkamp, de eerste eigenaar van Twin Brand, besloot zich te specialiseren in de buitenlandse handel van Nederlandse kaas en zijn eigen exportbedrijf oprichtte in 1909.


BETEKENISVOLLE RELATIES
Na de Tweede Wereldoorlog nam de zoon van Jan Veldkamp het bedrijf over en fuseerde het met een ander kaasbedrijf genaamd Bottema. De twee bedrijven combineerden hun achternamen om het acroniem VEBO te creëren, wat de nieuwe naam van het bedrijf werd.
In 1979 werd het bedrijf overgenomen door Teun de Wind, wiens eigendom, controle en management tot op de dag van vandaag voortduren. In 1999 voegde Chiel Kooistra zich als partner bij Teun. Sindsdien hebben zij samen gewerkt om de Twin Brand-erfenis van het produceren van de hoogste kwaliteit kazen en het opbouwen van betekenisvolle relaties met klanten voort te zetten.

MODERNISERING
In 2020 namen de huidige eigenaren, Arie Blok en Jelle Van Amstel, het bedrijf over en verplaatsten het naar Woerden. Naast deze verhuizing investeerden zij in de installatie van een ultramoderne verpakkingslijn en moderniseerden zij de gehele faciliteit. Tegelijkertijd begonnen zij aan een uitgebreid moderniseringsproject voor het Twin-merk.
En zo wordt het verhaal van Twin Brand kaas voortgezet, met een toewijding aan uitmuntendheid en een passie voor het leveren van de best mogelijke kaas aan kaasliefhebbers over de hele wereld.